Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski Classics ger straff till Sandra Hansson


rible12

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply
Jag vet inte vad regelboken säger, men tycker själv att hon byter spår omotiverat fram och tillbaka när hon är på väg att bli omkörd. Sen är det ett jädrans viftande med vänsterstaven samtidigt. Om det var avgörande har jag ingen aning om, men det var inte snyggt.
Link to comment
Share on other sites

Ja det såg inte bra ut.

Störde både Boners stakning och hoppade in rakt över skidorna.

Tycker ungefär som Snuffe...

 

Men är tveksam till att utgången hade varit någon annan utan finterna, för tyckte inte Boner tog något när hon försökte?

Link to comment
Share on other sites

Det värsta jag sett, tyckte det var mycket mäkrligt att hon inte fick något straff tidigare. Hon hoppade ju på hennes skidor framför gång på gång genom omotiverade spårbyten, hade detta varit OK så är ju allt OK. Försöka knäcka någons stavar är nästa steg. Helt OK att köra tufft och göra spårbyten för att behålla innerspår, men detta var sjukt osportsligt och Sandra sjönk i mina ögon. Om Sandra hade vunnit i alla fall tycker jag inte spelar någon roll, själv tycker jag hon borde diskas och få noll poäng, fast jag har ingen aning om hur regelverket ser ut.
Link to comment
Share on other sites

Man undrar om Sandra var sur på Boner för något som hänt tidigare i loppet. Såg ut som Boner försökte rycka när Sandra drack t ex. Riktig catfight. Sandra har nog en del att öva på i taktikkörning. Hon kanske skulle köra lite sprintlopp. Klart hon skall ha något slags straff/varning så hon inte gör om denna fulkörning. Kul att se så mycket vinnarvilja ändå, men ser det hellre i ärlig kamp.
Link to comment
Share on other sites

Tycker inte heller att det är särskilt snyggt då hon tydligt går tillbaka in i spår när Boner är på väg om och lägger sig på hennes skidor, går uppjämsides och knölnar... Tror att det kanske hade sätt annorlunda ut om Boner var först in över bron... Men det är ju bra att FIS reagerar på detta...
Link to comment
Share on other sites

Hörde ett rykte för ett par år sedan, att hon legat bakom en cyklist på en rullskidtävling för att slippa fartvinden, cyklisten var såklart bekant med Sandra. Hon verkar ta till alla medel som finns för att skaffa sig fördelar, även sådana som är utanför regelboken. Har hört en del mindre fördelaktiga synpunkter om henne som person, av andra skidåkare. Jag har då inga sympatier för den tjejjen, hoppas hon bättrar sig, hon behöver inte bete sig så när hon är en så duktig skidåkare.
Link to comment
Share on other sites

Man undrar om Sandra var sur på Boner för något som hänt tidigare i loppet. Såg ut som Boner försökte rycka när Sandra drack t ex. Riktig catfight. Sandra har nog en del att öva på i taktikkörning. Hon kanske skulle köra lite sprintlopp. Klart hon skall ha något slags straff/varning så hon inte gör om denna fulkörning. Kul att se så mycket vinnarvilja ändå, men ser det hellre i ärlig kamp.

Men att rycka när någon dricker är ju helt OK, helt inom spelreglerna. Det brukar Mario alltid tillämpa mot mig...

Link to comment
Share on other sites

Man undrar om Sandra var sur på Boner för något som hänt tidigare i loppet. Såg ut som Boner försökte rycka när Sandra drack t ex. Riktig catfight. Sandra har nog en del att öva på i taktikkörning. Hon kanske skulle köra lite sprintlopp. Klart hon skall ha något slags straff/varning så hon inte gör om denna fulkörning. Kul att se så mycket vinnarvilja ändå' date=' men ser det hellre i ärlig kamp.[/quote']

Men att rycka när någon dricker är ju helt OK, helt inom spelreglerna. Det brukar Mario alltid tillämpa mot mig...

haha men du kör väl endå ikapp honom sen? :)

Link to comment
Share on other sites

Man undrar om Sandra var sur på Boner för något som hänt tidigare i loppet. Såg ut som Boner försökte rycka när Sandra drack t ex. Riktig catfight. Sandra har nog en del att öva på i taktikkörning. Hon kanske skulle köra lite sprintlopp. Klart hon skall ha något slags straff/varning så hon inte gör om denna fulkörning. Kul att se så mycket vinnarvilja ändå' date=' men ser det hellre i ärlig kamp.[/quote']

Men att rycka när någon dricker är ju helt OK, helt inom spelreglerna. Det brukar Mario alltid tillämpa mot mig...

haha men du kör väl endå ikapp honom sen? :)

På rullskidor har han aldrig lyckats, men i ett par Vasalopp har han lyckats rycka och hålla hela vägen in.., att köra snabbt och bara kasta i sig sportdryck i Eldris och på så sätt skapa sig en lucka är ju en klassiker, även jag har gjort det och lyckats mot mina blåbärskonkurenter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...